Sushi! :)

Förra helgen var det lite småparty med mina grannar, då jag bor i studentbostad och delar kök med 8 andra så hade vi bestämt att laga lite mat tillsammans under söndagenskvällen och lära känna varandra lite bättre. Chiaki-san som är utbytesstudent från Japan tog initiativet och bjöd in oss andra till ett Sushi-party. Vid 17-tiden samlades vi i köket och matlagningen tog fart! Haha det blev en riktigt rolig kväll och vi fick lära oss en hel del om japanska traditioner och själva prova på att göra sushi!
Hade aldrig ätit sushi innan då fisk inte riktigt är min grej, så detta skulle bli riktigt intressant att testa på! Liksom det är inte varje dag jag äter rå fisk, alger, avocado och stekt ägg tillsammans i en enda kombo ;)
Men ack så gott det var! All energi vi lagt ner dessa små bitar gav verkligen resultat! :P Haha inte sista gången jag tänker äta sushi :D
Liisa från Finland hade även bakat finska julbakelser som och var galet goda! :D Senare på kvällen kom även Anne (även hon från Finland) hem till göteborg med sin syster och man och gjorde oss sällskap efter att ha varit i Danmark under helgen :)


Bilderna är tagna med iso 800, därav kvalitén.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback