Macrofoto i Änggårdsbergen

Förra helgen fick jag min ringblixt och mina mellanringar som jag beställt, fick dock inte fått testat dom så mycket under veckan som gått utan bara tagit några fåtal bilder. Så i lördags bestämde vi oss för att ta en promenad runt Änggårdsbergen och fota lite macro för att testa dom nyinköpta delarna! :) Vi var ute i 4 timmar och gick 4 km, dvs rörde vi oss i 1 km/h ;)
Det blev en mysig promenad med många insekter, nyfikna ankor och en fotovänlig trollslända!


Fasettögon är häftiga :) Ankorna var glada över lite besök igen.
Bi-tunga :P

 

 


Kommentarer
Postat av: Lena

Helt fantastiskt vilka grymma bilder, den när flugan flyger är ju helt awesome! Dela med dig lite av talangen tycker jag :P

2011-08-01 @ 15:40:08
URL: http://lcfoto.blogg.se/
Postat av: sofie

riktigt snygga bilder. vad är det du använder dig av när du fotar macro? försöker lära mej och hitta rätt saker men vet inte riktigt hur,vad och var. jättetacksam för svar och tips =)

2011-08-02 @ 14:29:14
URL: http://onlysofie.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback